Årshjulet

Årshjulet 2013/2014

September: OPPSTART: 5. september
November:
11. november FORELDREMØTE: Marit orinterer om arbeidet som har v@rt i tiløknytning til CD-produksjonen og planene videre.
28. november FELLESØVELSE: Det blir fellesøvelse for alle korene 28. november kl 17.30 – 19.30 på Frydenlund skole i anledning julegrantenningen som vi skal være med på til helgen.
Desember:
1. desember Julegrantenning på Rådhusplassen. Alle korene deltar selvfølgelig. :) Oppmøte i inngangspartiet på Rådhuset 16.00 og alle er nissekledd. Det kan være fjøsnisse, julenisse, nissekone, nissemann, blånisse, nissejente, nissegutt. De velger selv.
13. desember Sankta Luciadagen. Vi er spurt om å delta i et felles Luciatog for hele byen inne på Amfiscenteret. Vi blir flere kor og ellers alle som har lyst til å delta. Sammen skal vi skape lys i mørketiden. Alle sangerne må ha hvite kapper og glitter i håret. Elektriske lys kan kjøpes på Nille osv. Det blir oppmøte kl 17.30 utenfor Narvesen med lys og batteri. Det begynner kl 18.00 og trolig ferdig rundt 19.00.

Vi trenger foreldre til å stå på stand og selge CDer fra kl 19.00-23.00. Vi deler opp arbeidet i totimers-økter og det må være to foreldre på hver vakt. I tillegg kan kormedlemmene hjelpe til.

14. desember Lørdag den 14. desember skal vi også ha stand og salg av CDer.

Vi trenger foreldre til å stå på stand og selge CDer fra kl 10.00-18.00. Vi deler opp arbeidet i totimers-økter, og det må være to foreldre på hver vakt. I tillegg kan kormedlemmene hjelpe til.

15. desember Søndag den 15. desember kl 15.00 blir det konsert nede på scenen på Amfi. Sangerne møter kl 14.00 ved scenen ikledd de røde t-skjortene. Vi skal fremføre 4-5 av sangene fra plata sammen med musikerne “våre”.

Vi skal også ha stand og salg av CDer fra kl 14.00-18.00. Vi trenger foreldre til å hjelpe til med salget også her. Vi deler opp arbeidet i totimers-økter, og det må være to foreldre på hver vakt. I tillegg kan kormedlemmene hjelpe til.

Søndag må vi også ha benkebærere: sterke foreldre til å bære korbenker fra/til Kulturhuset og til scenen nede på Amfi. Korbenkene skal kanskje bæres ned lørdag ettermiddag/kveld og tilbake søndag etter konserten ca. kl 16.00.

Januar: Oppstart i uke 2
Mars:
13. mars DeKor skal være med på konserten Optimist- Musikk av Jahn Teigen, en forrykende reise  gjennom Jahn Teigens verden av glade, sprø, ettertenksomme og vakre sanger – det hele tilrettelagt for kor, solister og orkester. De møter kl. 17.00. Konserten begynner kl. 20.00.
18. og 19. mars Pysjkonsert på Barnas Scene i Vinterfestuka tirsdag 18. mars og onsdag 19. mars kl 18.00 begge dagene. Dette gjelder begge aspirantkorene og begge hovedkorene.  DeKor skal ikke delta på dette arrangementet. De skal ha på seg nattkjole eller pygjamas el.lign. og ha med seg kosedyr. På konserten vil det bli servert kakao og boller. Oppmøte kl 17.00.
April:
8. april Årsmøte i Narvik Skolekor for alle foreldrene 8.april kl. 19.00 på Solhaugen videregående skole.
Mai:
17. mai KONSERT PÅ FESTPLASSE 17-MAI: alle korene